Pracownicze Plany Kapitałowe Samodzielny program do obsługi i zarządzania PPK, przygotowywania plików oraz automatycznej wymiany danych z instytucjami finansowymi.
Funkcje:
- Rejestracja pracowników, ich danych i ich statusów jako uczestników PPK
- Rejestracja umowy o zarządzanie PPK z instytucją finansową
- Rejestracja deklaracji uczestników o wysokości podstawowych i dobrowolnych wpłat na PPK
- Rejestracja deklaracji uczestników o rezygnacji i wznowieniu wpłat na PPK
- Automatyczne przygotowywanie wszystkich plików wymaganych przez instytucje finansowe
Możliwości programu WAPRO PPK 365
- Rejestracja umowy o zarządzanie - Rejestracja umowy o zarządzanie PPK z instytucją finansową łącznie z elementami opisanymi w art. 10 ustawy o pracowniczych planach kapitałowych.
- Składka dobrowolna pracodawcy - Możliwość deklarowania zróżnicowanej składki dodatkowej pracodawcy ze względu na długość okresu zatrudnienia w podmiocie zatrudniającym albo na podstawie postanowień regulaminu wynagrodzeń lub układu zbiorowego pracy obowiązujących w podmiocie zatrudniającym (Art. 23 ust 3 ustawy) za pomocą mechanizmu przypisywania uczestników do grup o różnej stopie procentowej składki.
- Rejestracja uczestników - Rejestracja uczestników programu PPK wraz z danymi o zatrudnieniu, datach przystąpienia do programu i naliczenie pierwszej składki, danymi adresowymi, deklaracjami dotyczących wysokości dobrowolnych składek lub rezygnacji z dokonywania wpłat.
- Rejestracja deklaracji uczestników - Rejestracja deklaracji uczestników dotyczących zmiany wysokości dobrowolnych składek, obniżenia składek obowiązkowych (Atr 27 ust 2 ustawy) rezygnacji z dokonywania wpłat i wznowienia dokonywania wpłat, deklarację wypłaty transferowej.
- Operacje na danych uczestników - Zmiana daty obowiązku przystąpienia do programu, zmiana daty pierwszej składki, powiązanie uczestników z grupą o danej stopie procentowej składki dodatkowej pracodawcy, zmiana stawki podstawowej i dodatkowej uczestników, rejestracja zwolnienia uczestnika przez pracodawcę.
- Importy z programów źródłowych - Import danych identyfikacyjnych pracodawców oraz uczestników wraz danymi o zatrudnieniu i danymi adresowymi. Klasyfikacja uczestników na podlegających i nie podlegających programowi ze względu na wiek, ubezpieczenia społeczne, staż.Import kwot składek na PPK z danego miesiąca dla wszystkich uczestników programu
- Komunikacja z instytucją finansową - Przygotowanie plików rejestracji uczestników i ich deklaracji oraz kwot składek dla instytucji finansowej, z którą pracodawca zawarł umowę o zarządzanie.
- Współpraca z systemami zewnętrznymi - Współpraca ze wszystkimi dostarczycielami usług dla instytucji finansowych zgodnie z dokumentem opracowanym przez Grupę Projektową PPK w zakresie plików csv i xml
- Zgodność z przepisami - WAPRO PPK 365 realizuje wymogi opisane w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2215)
Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK) weszła w życie 1 stycznia 2019 r. Jest ona wdrażana etapami – w zależności od wielkości przedsiębiorstwa zatrudniającego danego pracownika.
Obejmuje ona stopniowo:
- od 1 lipca 2019 r. – firmy zatrudniające co najmniej 250 osób,
- od 1 stycznia 2020 r. – firmy zatrudniające co najmniej 50 osób,
- od 1 lipca 2020 r. – firmy zatrudniające co najmniej 20 osób,
- od 1 stycznia 2021 r. – pozostałe podmioty.