2021-04-27 22:32:06

JetBrains YouTrack teraz z centrum powiadomień

Centrum powiadomień to nowa funkcja wewnątrz YouTrack, dostarczająca wiadomości odnośnie Twoich subskrypcji, aktualizacji, wzmianek i reakcji na Twoje komentarze. Funkcja Time Tracking, czyli śledzenia czasu w YouTrack Lite, umożliwia natomiast dodawanie informacji o czasie, który został poświęcony na dane zgłoszenie. Wprowadzono też wiele innych aktualizacji związanych zarówno ze zgłoszeniami, jak i zarządzaniem dostępem i użytkownikami.

Centrum powiadomień

Nowe centrum powiadomień pozwala Ci podglądać powiadomienia z dowolnego miejsca w YouTrack. Rozwiązanie poinformuje Cię o zmianach w zgłoszeniach i artykułach, które subskrybujesz. Da znać, gdy zostaniesz wspomniany przez innego użytkownika lub dodany zostanie komentarz. Pokazuje też reakcje innych użytkowników na Twoje komentarze. Oznacza to, że możesz być na bieżąco ze wszystkimi informacjami bez konieczności odrywania się od wykonywanego zadania.

Większość notyfikacji pojawiających się w centrum powiadomień wspiera dodatkowe akcje. Dzięki temu możesz być na bieżąco z konwersacją – na przykład dodając reakcję na komentarz innego użytkownika, podglądając szczegóły zgłoszenia czy komentując dane zgłoszenie.

W ustawieniach powiadomień możesz teraz wybrać, w jaki sposób chcesz być informowany o nowych aktualizacjach. Do wyboru jest e-mail, Jabber lub centrum powiadomień, dzięki któremu otrzymasz wszystkie informacje bez opuszczania YouTrack.

Śledzenie czasu w YouTrack Lite

W najnowszej aktualizacji pojawiła się możliwość dodawania i odczytywania nowych elementów w YouTrack Lite. Jeśli czas spędzony nad rozwiązaniem danego zgłoszenia jest dla Ciebie lub Twojego zespołu ważnym wskaźnikiem, możesz go śledzić zarówno w YouTrack Lite, jak i YouTrack Classic.

Praca z aktualizacjami zgłoszeń

Wyszukiwanie wszystkich podzadań

Jeśli zadania w Twoim projekcie mają strukturę drzewkową z wieloma warstwami, możesz teraz użyć jednej komendy do wyszukania wszystkich podzadań konkretnego zgłoszenia, niezależnie od liczby poziomów w hierarchii. Przykładowo jeśli używasz następującej struktury zadań: Epic -> User story -> Task, wtedy zapytanie Aggregate Subtask of: <Issue ID> dla zgłoszenia Epic wyświetli wszystkie podzadania, włącznie z tymi z User story i Task.

Aktywne linki w zgłoszeniach

Osoby zarządzające projektami mogą usprawnić pracę, łącząc różne zasoby w jednym miejscu – w zgłoszeniach YouTrack. Platforma obsługuje teraz odnośniki w dedykowanym temu polu zgłoszenia. Dzięki temu możesz wkleić do niego link, by mieć szybki dostęp do odnośnika.

Aktualizacje funkcji importowania

Funkcja importowania wyszła z fazy eksperymentalnej. Kreator importowania w YouTrack umożliwia skonfigurowanie ciągłego importu zgłoszeń z platform Jira i GitHub. Możesz też wyciągać zgłoszenia z takich rozwiązań, jak Mantis i Redmine, migrować zadania i projekty z jednej instancji YouTrack do innej, a także importować bazę wiedzy z Confluence, by trzymać wszystkie zasoby zespołu w jednym miejscu.

Dla projektów zaimportowanych z platformy Jira, gdzie używana jest historia zmian VCS, możesz teraz wyświetlać w zaimportowanych zgłoszeniach historię commitów i pull requestów z integracji z GitHubem, GitLabem lub Bitbucketem.

Usprawnienia w zarządzaniu dostępem i użytkownikami

Konfigurowalne profile użytkowników

Poza danymi dostępowymi użytkownika, adresem e-mail i nazwą, administratorzy mogą teraz pozwolić użytkownikom uzupełnić swoje profile o dodatkowe atrybuty. Mogą one służyć do przechowywania takich informacji, jak data rozpoczęcia pracy, numer ID pracownika, lokalizacja biura, nazwa stanowiska, numer telefonu i wiele innych.

Dodatkowe atrybuty mogą być zsynchronizowane z Twoim serwerem Active Directory. Możesz też uzyskać do nich dostęp poprzez REST API lub w przestrzeni YouTrack, co udostępnia nowe możliwości automatyzacji Twojego procesu.

Zagnieżdżone grupy użytkowników

Dla zespołów i firm, których struktura organizacyjna nie jest płaska, YouTrack umożliwia administratorom zagnieżdżenie grupy użytkowników pod inną grupą. Zagnieżdżona grupa dziedziczy wszystkie role przypisane do grupy, do której została zagnieżdżona.

Upraszcza to zarządzanie dostępem do wielu projektów i przyznawanie stopniowanych poziomów dostępu dla Twoich zespołów. Nadając pewne uprawnienia jednej grupie użytkowników, administrator może być pewny, że wszystkie zawarte w niej grupy będą miały te same uprawnienia.

Wsparcie wielu domen dla modułu autoryzacji Google

To ustawienie umożliwia administratorom ograniczenie tworzenia kont użytkowników do osób z adresem e-mail należącym do konkretnej domeny. Dla większych zespołów i rozszerzonych projektów jedna domena może być jednak niewystarczająca. Możesz więc określić więcej dozwolonych domen, dodając je w nowych liniach.

Podziel się:
Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię