2023-03-02 20:56:59

AnyDesk – jak działa nienadzorowany dostęp?

Program AnyDesk zapewnia rozwiązanie, dzięki któremu użytkownik może się zgodzić na zdalny, nienadzorowany dostęp do jego urządzenia. Funkcja ta jest jednak zabezpieczona hasłem. Dzięki temu klient nie musi być obecny przy maszynie, by zaakceptować zdalne połączenie.

Uwaga: W podobny sposób AnyDesk może się połączyć z systemem, który został pozostawiony na ekranie blokady lub logowania. Warunkiem jest jednak zainstalowanie go jako administrator lub nadanie mu takich uprawnień.

Domyślne ustawienia programu AnyDesk nie zawierają ustawionego hasła, a więc nie pozwalają na nienadzorowane połączenia do Twojego komputera. Żądania połączenia muszą w takim przypadku zostać przez Ciebie fizycznie zaakceptowane.

Aby włączyć nienadzorowany dostęp, przejdź do Ustawień i włącz zakładkę Bezpieczeństwo. Następnie kliknij przycisk Udostępnianie ustawień bezpieczeństwa.

anydesk

Zaznacz opcję Zezwalaj na nienadzorowany dostęp oraz Inni użytkownicy mogą zapisywać dane dostępowe tego komputera.

anydesk

Z tego miejsca możesz też ustawić lub zmienić hasło dostępowe do urządzenia. Każdy użytkownik, który zechce się z nim połączyć w trybie nienadzorowanego dostępu, będzie musiał wprowadzić hasło.

Możesz też zezwolić na przechowywanie tokenów, czyli danych dostępowych do komputera na innych urządzeniach. Dzięki temu tokenowi zdalny klient będzie mógł automatycznie akceptować swoje żądania bez konieczności wpisywania hasła dostępu nienadzorowanego przy kolejnych sesjach.

Jeśli opcja pozwalająca innym komputerom na zapisywanie danych logowania (poprzez token dostępu) nie jest ustawiona, użytkownicy zdalni zawsze muszą wpisywać hasło ręcznie. Opcja W przyszłości loguj się automatycznie zostanie wyłączona po stronie zdalnej.

Ograniczenie nienadzorowanego dostępu

W trybie nienadzorowanego dostępu okno z żądaniem połączenia nie jest wyświetlane. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, wyłącz dostęp interaktywny i używaj nienadzorowanego dostępu tylko do ustanowienia sesji. Możesz też jeszcze bardziej ograniczyć dostęp do urządzenia, umieszczając wybrane ID dozwolonych klientów na białej liście.

anydesk

Lista kontroli dostępu umożliwia wyłączny dostęp do urządzenia dla określonych identyfikatorów. Zapewnia, że tylko urządzenia, które zostały określone, mogą w ogóle zgłaszać żądanie sesji. W tej konfiguracji nie pojawi się nawet okno akceptacji, jeśli urządzenie łączące nie znajduje się na liście. Urządzenia spoza listy nie mogą żądać sesji i nawet jeśli Twoje hasło zostanie skompromitowane, dostęp będą miały tylko urządzenia z Twojej białej listy.

Uwaga: Twoje hasło powinno być bardzo silne. Każda osoba znająca hasło i Twój identyfikator AnyDesk ma pełny dostęp do Twojego komputera. Zalecane jest hasło składające się z co najmniej 12 znaków. AnyDesk obsługuje również uwierzytelnianie dwuskładnikowe w celu zapewnienia jak największego bezpieczeństwa. Zawsze sprawdzaj dwukrotnie, gdy osoba trzecia kontaktuje się z Tobą i żąda podania Twojego adresu AnyDesk.

AnyDesk Software nigdy nie poprosi Cię o Twój identyfikator lub hasło, a legalne firmy nigdy nie skontaktują się z Tobą bez wcześniejszego zainicjowania komunikacji. W przypadku, gdy szukasz pomocy w serwisie komputerowym, upewnij się, że znasz sprzedawcę. Producent planuje w najbliższym czasie udostępnić funkcję, która pozwoli firmom i osobom prywatnym na uzyskanie podpisanego certyfikatu w celu potwierdzenia ich tożsamości.

Automatyczne logowanie

Podczas żądania sesji nieautoryzowanego dostępu, wyświetlone zostanie okno proszące o hasło.

Możesz w tym momencie zaznaczyć opcję „W przyszłości loguj się automatycznie”, by od tej pory nie musieć wpisywać hasła podczas łączenia z tym urządzeniem.

anydesk

  • Ta funkcja będzie działać tylko wtedy, gdy drugi klient ma ją włączoną.
  • Tokeny zastępują hasło i są przechowywane w zaszyfrowanej formie po obu stronach klienta. Możesz wyczyścić listę tokenów, klikając w ustawieniach bezpieczeństwa opcję: Usuń zapisane dane dostępowe. Inni klienci, którzy mogli połączyć się automatycznie, zostaną teraz poproszeni o ponowne wpisanie hasła nienadzorowanego dostępu.
  • Pamiętaj, aby zmienić również swoje hasło, ponieważ użytkownicy, którzy przechowywali Twoje hasło, nadal będą mieli do niego dostęp


Kwestie bezpieczeństwa

  • Ta funkcja nie zapisuje samego hasła. Zamiast tego, zdalny komputer generuje specjalny token. Ten token może być użyty tylko przez autoryzowanego klienta. Klient może uzyskać autoryzację tylko wtedy, gdy za pierwszym razem wprowadzi prawidłowe hasło.
  • Nie ma możliwości uzyskania dostępu do hasła w postaci czystego tekstu, nawet jeśli ktoś uzyskałby pełny dostęp do klienta, który włączył tę funkcję.
  • W dowolnym momencie można cofnąć pozwolenie na połączenie z pulpitem na karcie zabezpieczeń, wyłączając nienadzorowany dostęp lub resetując zapisane dane dostępowe.
  • Zmiana hasła na takie samo hasło spowoduje również unieważnienie wszystkich tokenów. Jest to przydatne, jeśli wprowadziłeś hasło na innym kliencie, ale ten klient nie zna samego hasła.
  • Możesz wyłączyć funkcję zezwalania na zapamiętywanie danych logowania poprzez usunięcie zaznaczenia pola wyboru. W tym przypadku istniejące tokeny pozostaną aktywne, ale nowe tokeny nie będą mogły być akceptowane


anydesk

 

 

Podziel się:
Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię