2022-02-12 10:40:02

Poradnik do AnyDesk – wstępna konfiguracja programu

W tym artykule przedstawiamy podstawowe kwestie związane z instalacją, konfigurowaniem i użytkowaniem oprogramowania AnyDesk, za pomocą którego można się łączyć zdalnie z innymi komputerami.

Podstawowa konfiguracja

Dla użytkowników indywidualnych lub niewielkich firm.

Najczęściej używanymi i przy okazji obowiązkowymi opcjami przy wstępnej konfiguracji oprogramowania AnyDesk jest rejestracja, dostęp w czasie nieobecności, a także interfejs webowy.

 

Rejestracja

Pobierz i zainstaluj AnyDesk na swoim urządzeniu. Uruchom instalator i wybierz kafelek z napisem Instaluj AnyDesk.

 

Anydesk

 

Zaloguj się na stronie my.anydesk.com, używając danych, które otrzymałeś za pośrednictwem poczty e-mail.

 

Anydesk

 

Skopiuj klucz licencyjny, który znajduje się w rubryce License Key.

 

AnyDesk

 

Uruchom program AnyDesk. W prawym górnym rogu kliknij ikonkę trzech kresek i wybierz Zmień klucz licencyjny.

 

AnyDesk

 

Wklej skopiowany wcześniej klucz licencyjny i naciśnij przycisk Zarejestruj klucz licencji. Program automatycznie pokaże obowiązującą Cię licencję.

 

Anydesk

 

Dostęp w czasie nieobecności

Aby do Twojego komputera lub innego urządzenia możliwy był dostęp zdalny, należy ustawić funkcje związane z dostępem w czasie nieobecności. Dzięki temu będziesz mógł zdalnie korzystać z urządzenia na odległość.

W tym celu przejdź do ekranu ustawień.

 

Anydesk

 

Przejdź na zakładkę bezpieczeństwo i kliknij Udostępnianie ustawień bezpieczeństwa.

 

Anydesk

 

Kliknij Zezwalaj na nienadzorowany dostęp, a następnie wprowadź hasło dostępu, które będziesz musiał wpisać podczas próby połączenia.

 

Anydesk

Anydesk

 

Interfejs webowy my.anydesk.com

Interfejs webowy udostępnia konto do zarządzania licencją, zarejestrowanymi klientami i historią sesji. Dzięki dołączonemu generatorowi niestandardowych klientów, możesz utworzyć indywidualnego klienta AnyDesk przeznaczonego do konkretnego celu.

  • Ustawianie/zmiana aliasu
    Aby zmienić alias wybranego klienta, przejdź na zakładkę Clients, kliknij wybrane ID, a następnie wpisz wybrany alias i kliknij Set.
    Anydesk
  • Resetowanie klucza licencyjnego, aby uniemożliwić rejestrację niechcianym użytkownikom
    Przejdź na zakładkę License i kliknij przycisk Reset. Wszyscy obecni klienci pozostają zarejestrowani.
    Anydesk
     
  • Wyświetlanie/kończenie aktywnych sesji
    Przejdź na zakładkę Sessions i naciśnij przycisk End (wszystkie sesje będą posortowane według czasu zakończenia). Aktywne sesje będą wyświetlane z prefiksem (running).
  • Usuwanie klientów
    Przejdź na zakładkę Clients, wybierz ID interesującego Cię klienta i naciśnij przycisk Remove. Klient straci aktualną licencję i przejdzie na darmową wersję.
    Anydesk

 

Książka adresowa

  • Dodawanie użytkowników
    Otwórz książkę adresową. W tym celu kliknij odpowiednią ikonę w prawym górnym rogu menu głównego programu i naciśnij przycisk Dodaj kontakt.

    Anydesk
    Anydesk
     
  • Ustawianie znaczników do filtrowania kontaktów
    Zaznacz wybrany kontakt, kliknij na nim prawym przyciskiem myszki i wybierz Zarządzaj znacznikami. Następnie dodaj nowy znacznik lub wybierz jeden z już istniejących metodą przeciągnij i upuść.

    Anydesk


Ustawienia zaawansowane

Ta konfiguracja opisuje opcje uzupełniające podstawową konfigurację dla małych firm i użytkowników zaawansowanych, działających na wielu sesjach i korzystających z klientów niestandardowych.

Ustawienie klienta niestandardowego

  • Wstępnie ustawione hasło klienta
    Zastosuj hasło w kliencie niestandardowym, by umożliwić na nim nienadzorowany dostęp.
  • Użyj własnego/firmowego logo klienta.
  • Wyłączenie portu nasłuchu TCP
    Unikaj ostrzeżeń firewalla w systemie, w którym nie masz uprawnień administratora.

 

REST-API

Zapewnia interfejs do integracji AnyDesk z systemami CRM lub ERP. Dominującym przypadkiem użycia jest automatyzacja wewnętrznego procesu rozliczeń za pomocą danych sesji. Wszystkie funkcje dostępne na my.anydesk.com są również możliwe do wdrożenia za pomocą REST-API.


Instalacja

  • Instalacja AnyDesk z ISO lub poprzez wdrożenie
    Wdrażaj AnyDesk za pomocą GPO lub skryptu wsadowego. AnyDesk udostępnia również interfejs wiersza poleceń.

 

Niestandardowe opcje klienta dla wdrożeń wewnętrznych

Te opcje są przeznaczone dla niestandardowych klientów używanych wewnątrz firmy. Znajdziesz je w generatorze klienta niestandardowego

  • Przypisanie licencji
    Możesz od razu przypisać licencję do wybranego klienta w celu automatyzacji tego procesu.
  • Automatycznie dodawanie do książki adresowej
    Gdy przypisanie licencji jest aktywne, dostępna jest również funkcja automatycznego dodania do książki adresowej. Dzięki temu ID klienta zostanie automatycznie zarejestrowane w książce adresowej.
  • Automatyczny alias
    Automatycznie rejestruję nazwę hosta jako alias. Dzięki temu nie musisz go ustawiać manualnie.
  • Wyłączenie połączenia bezpośredniego
    Wyłącz połączenia TCP-HolePunch, jeśli jest to konieczne ze względu na problemy z zaporą sieciową.

Podziel się:
Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię