2021-06-10 08:56:50

KeyShot 10 wydany. Co nowego w programie?

KeyShot, rozbudowane narzędzie do tworzenia wizualizacji i renderowania 3D, doczekał się kolejnego dużego wydania. Wersja oznaczona numerem 10.2 rozbudowuje funkcje wprowadzone w edycji 10.0 i skupia się na takich obszarach, jak materiały, geometria czy przepływ pracy. Priorytetem dla twórców było usprawnienie wydajności i użyteczności w każdej z tych dziedzin.

Na czele nowych funkcji znajdują się znaczące ulepszenia efektów kaustycznych, odnowiona biblioteka materiałów, nowy styl konfiguratora obsługujący funkcję dotyku oraz nowe narzędzie do upraszczania siatki. Twórcy dodali także nowe opcje importu i wiele innych ulepszeń w zakresie materiałów, interfejsu użytkownika i przepływu pracy.

KeyShot 10 – najważniejsze funkcje

Najważniejsze funkcje nowego wydania programu opisujemy poniżej. Więcej szczegółów na ich temat, przykłady zastosowań i reszta zmian dostępna jest do wglądu w <a href=https://www.keyshot.com/features/whats-new/>tym miejscu</a>.

Kaustyka

Nowy algorytm odpowiedzialny za obliczanie efektów kaustycznych wprowadzono już w wersji KeyShot 10. W najnowszym wydaniu zaimplementowano dodatkowe udoskonalenia i poprawki szybkości działania. Nowy algorytm może obsługiwać tysiące świateł. Działa niezwykle szybko na nowych procesorach graficznych NVIDIA RTX Ampere i pozwala na dostrzeżenie szczegółów oraz drobnych struktur w kaustyce w ułamku sekundy, zarówno z bliska, jak i daleka. Kaustyka została ponadto ulepszona w taki sposób, aby zapewnić płynne oświetlenie otoczenia i bardziej spójną jasność.

Farby Axalta

Dostępny na wyłączność w programie KeyShot zestaw materiałów lakierniczych Axalta oferuje teraz możliwość dodania do lakieru opiłków metalu z nowymi opcjami rozmiaru i gęstości opiłków. Opiłki metalu rozmieszczane są losowo i będą pasować do refleksów oraz koloru bazowej farby Axalta.

Biblioteka materiałów

Biblioteka materiałów KeyShot została całkowicie przebudowana. Dodano m.in. nowe miniaturki materiałów, które umożliwiają dokładniejszą wizualizację wyglądu i właściwości poszczególnych materiałów. Dzięki temu użytkownicy mają teraz możliwość wyboru stylu miniatur spośród siedmiu różnych modeli dla wstępnie ustawionych, pobranych lub nowo utworzonych materiałów. Oprócz tego zasoby będą teraz ładowane dynamicznie, bez blokowania biblioteki podczas tego procesu.

Konfigurator z obsługą dotyku

W kreatorze konfiguratora pojawił się nowy styl, z minimalistycznym interfejsem dostosowanym do obsługi za pomocą dotyku. Przeznaczony jest on dla trybu prezentacji. Umożliwia dostosowanie specyficznych elementów interfejsu, w tym rozmiaru, koloru i stylu poszczególnych elementów oraz ikon. Poprzednie konfiguratory mogą zostać zaktualizowane do nowego stylu poprzez wybranie opcji Touch-Friendly w opcjach stylu (Layout Style).

Narzędzie do upraszczania siatki

Uproszczenie siatki to nowe narzędzie geometrii, które umożliwia użytkownikowi zmniejszenie liczby trójkątów w siatce przy zachowaniu jej ogólnego kształtu. Funkcja ta okaże się przydatna w przypadku upraszczania geometrii, która ma być później używana w KeyVR lub innych aplikacjach AR, gdzie wydajność jest zależna od liczby trójkątów w modelu. To narzędzie jest podobne do narzędzia Re-Tessellate, które wymaga NURBS do obliczenia nowej siatki. W przypadku modeli, które nie mają żadnych NURBS, nowe narzędzie zapobiega konieczności obniżania jakości w oprogramowaniu do modelowania tylko po to, aby ponownie zaimportować je do KeyShota.

Dodatkowe funkcje

Inne nowości dostępne w KeyShot 10.2 to między innymi:

  • Powiązanie zduplikowanych materiałów - pozwala użytkownikom na łatwe zlokalizowanie i powiązanie w scenie materiałów, które są takie same.
  • Lakier metaliczny - poprawiono wygląd lakierów metalicznych z chropowatością bezbarwnej warstwy.
  • Eksportowanie/importowanie - ulepszono materiały dla eksportu USD/glTF, dodano nowy import glTF i kompresję Draco dla eksportu. Ulepszono import FBX. Zaktualizowano wsparcie dla Creo View, CATIA V5, Jt (do wersji 10.6) i Parasolid (do wersji 33.1). Dodano wsparcie dla Maya 2022 oraz SketchUp 2021.

Podziel się:
Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię