Kontakt
Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! :)
+48 68 419 02 27
sklep@vebo.pl
Konto
Wykonywanie kopii zapasowej danych to czynność, którą każdy posiadacz komputera powinien robić regularnie. Dzięki temu może się ustrzec przed nagłą utratą ważnych danych, niezależnie od tego, czy są to firmowe pliki, czy też zdjęcia z wakacji. Osobom wykonującym backup danych niestraszne są awarie sprzętu czy infekcje wirusami, bowiem najważniejsze pliki mogą w dowolnym momencie zostać odzyskane. AOMEI Backupper Professional to narzędzie przygotowane z myślą o wykonywaniu kopii zapasowych wybranych plików, folderów, a nawet całego systemu czy też partycji. Posiada też wiele funkcji dodatkowych, które ułatwiają regularne wykonywanie backupu danych. Jak wykonać kopię systemu? Jedną z podstawowych funkcji AOMEI Backupper Professional jest wykonywanie kopii zapasowej całego systemu operacyjnego. Dzięki temu użytkownik może w dowolnym momencie przywrócić komputer do momentu, w którym wykonał kopię. Stosowną funkcję znajdziemy w menu „Backup”. Wystarczy kliknąć „System Backup”.
W kolejnym kroku wskazujemy partycję systemową, której backup chcemy wykonać. W polu „Task Name” warto wpisać nazwę kopii zapasowej, by w przyszłości łatwo móc ją odróżnić od innych. Może to być np. aktualna data, ułatwiająca późniejsze rozpoznanie.
Następnie wskazujemy miejsce, gdzie zapisany ma zostać obraz z kopią zapasową. Należy przygotować odpowiednio dużo miejsca. W zależności od wielkości partycji systemowej, backup może wymagać nawet kilkadziesiąt GB wolnej przestrzeni.
Przed rozpoczęciem wykonywania kopii zapasowej warto zapoznać się z możliwościami dodatkowymi, jakie oferuje AOMEI Backupper Professional. W tym celu klikamy „Backup Options”.
Oto opcje warte uwagi:
Na ekranie wykonywania kopii zapasowej można też zaplanować regularny backup. W tym celu klikamy w „Schedule”
Program oferuje kilka ustawień z tym związanych:
W zakładce Advanced możemy natomiast wybrać formę wykonywania backupu. Szersze objaśnienie poszczególnych trybów znajduje się poniżej. W menu wykonywania kopii zapasowej znajduje się również opcja Scheme, dzięki której można określić sposób przechowywania i usuwania starych backupów. Szerzej na ten temat piszemy poniżej. Gdy wszystkie elementy są gotowe, klikamy Start Backup i rozpoczynamy proces wykonywania kopii zapasowej.
W podobny sposób można wykonać kopię zapasową dysku, partycji lub plików, wybierając stosowną opcję z głównego menu. Rodzaje backupów W trakcie tworzenia harmonogramu regularnego wykonywania backupu możemy wybrać jeden z trzech rodzajów. Oto, czym się one różnią:
Który proces jest optymalny? Wszystko zależy od naszych wymagań i preferencji. Wykonanie pełnego backupu jest najbardziej czasochłonne, a kopia zajmuje najwięcej miejsca na dysku. Przywrócenie danych trwa również najdłużej. W przypadku Differential Backup czas trwania procesu backupu i ilość wymaganego miejsca na dysku jest umiarkowana, jednak będzie wzrastać wraz z powiększaniem się przechowywanych danych. Najszybszy i najmniej zasobożerny jest Incremental Backup, gdyż zawiera on wyłącznie zmiany od ostatnio wykonanej kopii zapasowej tą metodą. Utrata jakiejkolwiek części tego backupu sprawia jednak, że danych nie będzie można odtworzyć. Przechowywanie kopii zapasowych Regularne wykonywanie kopii zapasowych to klucz do odpowiedniego zabezpieczenia ważnych danych. Codzienne backupy mogą jednak zajmować sporo miejsca na dysku, dlatego też warto zdecydować się na funkcję, która automatycznie usuwa stare kopie i zastępuje je nowymi. Jej działanie jest różne w zależności od wybranej metody backupu. Opcję Scheme można włączyć bezpośrednio z poziomu ekranu kreacji kopii zapasowej. Oto najważniejsze sposoby wykonywania i przechowywania kopii zapasowej:
Przywracanie kopii zapasowej Wcześniej stworzona i regularnie wykonywania kopia zapasowa może posłużyć do jej przywrócenia w momencie, gdy zajdzie taka potrzeba – np. po awarii komputera i utracie danych. Aby przywrócić kopię, należy przejść na zakładkę Restore, a następnie wskazać interesującą nas kopię zapasową. Jeżeli nie wyświetla się na liście, korzystamy z przycisku „Path” i własnoręcznie wskazujemy jej lokalizację.
W kolejnym kroku należy oznaczyć foldery i pliki, które chcemy przywrócić. Domyślnie zaznaczone są wszystkie, jednak wedle preferencji możemy się ograniczyć do wybranych, jeżeli interesuje nas wyłącznie ułamek danych.
W ostatnim krokiem przed rozpoczęciem przywracania jest wskazanie ścieżki, w której pliki mają być odtworzone:
Po zaznaczeniu odpowiedniej opcji wystarczy kliknąć przycisk Start Restore.
Oprogramowanie AOMEI Backupper Professional jest w pełni kompatybilne z systemem Windows 10, 8.1, 8, 7, Vista, XP 32/64-bit. Dostępna jest również dedykowana wersja AOMEI Backupper Server pracująca pod systemem Windows Server 2016, 2012 R2, 2008 R2, 2000 32/64-bit oraz Windows SBS 2003, 2008, 2011 32/64-bit. Dla wszystkich firm świadczących usługi tworzenia kopii zapasowych polecamy wersje techniczną AOMEI Backupper Technician oraz AOMEI Backupper Technician Plus.
Twoja opinia może być pierwsza.